Undervisningens innehåll

Undervisningens innehåll

Undervisningsprogrammet är utformat som en helhet som utvecklas årligen med hänsyn till barnets åldersgrupp.

3-4-åringar

Jag tar hand om mig ca. 30 min 

  • Haroldin huone
  • Vi utforskar och känner på kroppen
  • Pausgymnastik
  • Vi funderar på hygien och hälsa tillsammans med giraffen Harold
  • Vilostund under stjärnorna
  • Harolds sång

5-åringar 

Allt om mig ca. 30 min

  • Haroldin huone
  • Keholiivin avulla kehon osien tutkiminen
  • Pausgymnastik
  • Kaveritaidot ja satu Haroldista
  • Harolds sång

Förskola 

Min fantastiska kropp ca. 45 min 

  • Haroldin huone
  • Pausgymnastik
  • Keholiivin avulla kehon osien tutkiminen
  • Mångsidig och hälsosam kost
  • Picknick
  • Harolds sång

1.klassen 

Känslor ca. 1 h

  • Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
  • Igenkännande av känslor ja nimeäminen sekä tunteiden säätely
  • Känsloövning
  • Pausgymnastik 
  • Haroldin auttaminen 
  • Hengitysharjoitus 
  • Harolds sång 

2.klassen 

Vi lär känna hjärnan ca. 1 h

  • Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
  • Utforskande av den egna kroppen med hjälp av Digi-Alma 
  • Pausgymnastik 
  • Aivojen toiminta ja niiden hyvinvointi 
  • Myönteinen ajattelu
  • Harolds sång 

3.klassen 

Unikhet ca. 1 h 15 min

  • Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
  • Ainutlaatuisuus – tehtävä
  • Tutkitaan ihmisen kehoa Curiscope t-paidan avulla 
  • Keskustelua keholle haitallisista asioista, kuten tupakasta ja alkoholista
  • Vålmående-bingo 

4.klassen 

Vänner ca. 1h 30min

  • Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
  • Käsitellään erilaisia sosiaalisia tilanteita (kuten ryhmäpainetta)
  • Hyvinvoinnin ympyrä (ihmisen tarpeet)
  • Päihdekeskustelu tillannekuvien avulla (tupakka, nuuska, sähkötupakka, alkoholi)
  • Digitaalinen Harold-peli päihde- ja hyvinvointiaiheista

5.klassen 

Päätökset n.1 h 30 min

  • Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
  • Pohditaan päätöksiin vaikuttavia tekijöitä 
  • Opetellaan tunnistamaan tosiasioita ja mielipiteitä
  • Syvennetään tietoa kehosta ja siihen liittyvistä päätöksistä 
  • Keskustelu päihteistä ja niiden lainsäädännöstä
  • Digitaalinen Harold-peli päihde- ja hyvinvointiaiheista 

6.klassen 

Val 1 h 30 min

  • Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
  • Keskustelu valintojentekoprosessista 
  • Päihdekeskustelu kokeilusta-riippuvuuteen 
  • Nuorten ajankohtaiset päihdeluvut prosentteina 
  • Keksitään iloa ja onnea tuovia valintoja 
  • Pohditaan rahankäyttöön liittyviä valintoja 
  • Digitaalinen Harold-peli päihde- ja hyvinvointiaiheista