Undervisningens innehåll
Undervisningsprogrammet är utformat som en helhet som utvecklas årligen med hänsyn till barnets åldersgrupp.
3-4-åringar
Jag tar hand om mig ca. 30 min
- Haroldin huone
- Vi utforskar och känner på kroppen
- Pausgymnastik
- Vi funderar på hygien och hälsa tillsammans med giraffen Harold
- Vilostund under stjärnorna
- Harolds sång
5-åringar
Allt om mig ca. 30 min
- Haroldin huone
- Keholiivin avulla kehon osien tutkiminen
- Pausgymnastik
- Kaveritaidot ja satu Haroldista
- Harolds sång
Förskola
Min fantastiska kropp ca. 45 min
- Haroldin huone
- Pausgymnastik
- Keholiivin avulla kehon osien tutkiminen
- Mångsidig och hälsosam kost
- Picknick
- Harolds sång
1.klassen
Känslor ca. 1 h
- Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
- Igenkännande av känslor ja nimeäminen sekä tunteiden säätely
- Känsloövning
- Pausgymnastik
- Haroldin auttaminen
- Hengitysharjoitus
- Harolds sång
2.klassen
Vi lär känna hjärnan ca. 1 h
- Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
- Utforskande av den egna kroppen med hjälp av Digi-Alma
- Pausgymnastik
- Aivojen toiminta ja niiden hyvinvointi
- Myönteinen ajattelu
- Harolds sång
3.klassen
Unikhet ca. 1 h 15 min
- Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
- Ainutlaatuisuus – tehtävä
- Tutkitaan ihmisen kehoa Curiscope t-paidan avulla
- Keskustelua keholle haitallisista asioista, kuten tupakasta ja alkoholista
- Vålmående-bingo
4.klassen
Vänner ca. 1h 30min
- Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
- Käsitellään erilaisia sosiaalisia tilanteita (kuten ryhmäpainetta)
- Hyvinvoinnin ympyrä (ihmisen tarpeet)
- Päihdekeskustelu tillannekuvien avulla (tupakka, nuuska, sähkötupakka, alkoholi)
- Digitaalinen Harold-peli päihde- ja hyvinvointiaiheista
5.klassen
Päätökset n.1 h 30 min
- Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
- Pohditaan päätöksiin vaikuttavia tekijöitä
- Opetellaan tunnistamaan tosiasioita ja mielipiteitä
- Syvennetään tietoa kehosta ja siihen liittyvistä päätöksistä
- Keskustelu päihteistä ja niiden lainsäädännöstä
- Digitaalinen Harold-peli päihde- ja hyvinvointiaiheista
6.klassen
Val 1 h 30 min
- Haroldin huone lisätyn todellisuuden keinoin
- Keskustelu valintojentekoprosessista
- Päihdekeskustelu kokeilusta-riippuvuuteen
- Nuorten ajankohtaiset päihdeluvut prosentteina
- Keksitään iloa ja onnea tuovia valintoja
- Pohditaan rahankäyttöön liittyviä valintoja
- Digitaalinen Harold-peli päihde- ja hyvinvointiaiheista