Yhdessä ilman rasismia on Koulutus Elämään Säätiön ja Yhteiset Lapsemme ry:n toteuttama yhteishanke. Se on EU-rahoitusta saava hanke, joka käynnistyi vuoden 2021 lopulla. Hanke tarjoaa antirasistisen opetuskokonaisuuden alakoulun 4.–6.-luokkalaisille. Koulutus auttaa muodostamaan laajan ymmärryksen rasismista, sen ilmenemismuodoista, omista ennakkoluuloista ja etuoikeuksista. Osallistavat oppitunnit ja toiminnalliset työpajat tarjoavat kaikille osallisille, lapsille ja aikuisille, uutta tietoa ja tapoja antirasististen teemojen käsittelyyn. Ammattilaisille koulutus antaa helpon lähtökohdan jatkaa antirasististen teemojen käsittelyä omassa työssään. Opetuskokonaisuus tarjoaa prosessiluonteisemman ja syvemmän oppimismahdollisuuden, kuin yksittäinen oppitunti ja tarjoaa luokanopettajalle välineitä ottaa teema aktiiviseksi osaksi opetusta.

Opetuskokonaisuutta toteutetaan valikoiduissa kouluissa ympäri Suomea, mutta mukaan pääsee myös muita toiminnasta kiinnostuneita kouluja. Ota yhteyttä hankkeen koordinaattoriin mikäli haluat luokkasi kanssa osallistua antirasistisia asenteita vahvistavaan koulutukseen.

Läs mer https://yhdessailmanrasismia.fi/tietoa-hankkeesta/

Yhdessä ilman rasismia -hanke saa tukea EU:n turvapaikka-, maahanmuutto- ja kotouttamisrahaston kansallisesta ohjelmasta.