Harold-peli ja ohjeet
Tässä pelissä pohditaan maskottimme Harold-kirahvin unia. Pelikierroksen alussa Harold uneksii juoksevansa, pelaajan tehtävänä on auttaa saamaan kiinni terveellisiä vaihtoehtoja ja välttää osumasta haitallisiin. Haroldia liikutetaan radalla hyppäämällä ja väistämällä alareunan painikkeilla. Juoksun jälkeen autetaan Haroldia tunnistamaan tosiasiat. Klikkaamalla tosiasioita ne muuttuvat vihreiksi ja jos klikattu sana ei pidä paikkaansa, se muuttuu punaiseksi. Osa väitteistä ei kuitenkaan ole selkeästi oikein tai väärin. Keltaisia sanoja pysähdytään miettimään, miksi se ei ole kumpaakaan. Pelissä on kolme kierrosta. Jokaisessa niistä on juoksuosiot, joissa on vastakkain kaksi terveysaihetta, sekä pohdintaosio samoista aiheista.
Pelin aiheina:
- Energiajuomat
- Tupakkatuotteet
- Alkoholi
- Uni
- Ravinto
- Vapaa-aika
Polkujen suositellut ikäluokat:
- Turkoosi polku 4.luokkalaisille
- Oranssi polku 5.luokkalaisille
- Violetti polku 6.luokkalaisille
Peli on suunnattu 4-.6.luokkalaisille, mutta tuo pohdittavaa myös sitä vanhemmille. Peliä voi pelata luokan kanssa koulussa, yksin, kaverin kanssa tai isovanhemman, vanhempien, tai vaikka vanhemman sisaruksen kanssa. Sopii myös nuorisotaloille ohjattuihin iltoihin. Peli tarjoaa lopussa lisätietoa aiheista ja kannustaa kysymään turvalliselta aikuiselta mieltä askarruttavat kysymykset.