Uusi lukuvuosi on lähtenyt Koulutus Elämään Säätiössä käyntiin neljän opettajan voimin ja toimintamme on täydessä vauhdissa. Uusia tuulia on tähän syksyyn mahtunut paljonkin. Olemme kehittäneet opetussisältöjä ja meillä on uusia, motivoivia juttuja jälleen mukana opetuksessa! Kevään aikatauluja laaditaan parhaillaan, joten olkaa yhteydessä Koulutus Elämään Säätiön koordinaattoriin (Satu Carlson) syksyn aikana, mikäli haluatte kirahvitunnit vielä tälle lukuvuodelle!

Pitkän tauon jälkeen järjestämme opetuksia myös ruotsinkielisenä. Mukana syksyllä on ollut vanhoja tuttuja ruotsikielisiä kouluja, mutta myös useita uusia yhteistyökouluja. Ruotsinkielisestä opetuksesta meillä säätiössä vastaa Lina Nyberg ja häneen voi olla yhteydessä, mikäli haluatte ruotsinkielisen opetuksen kouluunne. Lina opettaa myös suomenkielisissä kouluissa.

Opettajamme Laura Peltomäki on nyt syksyllä vienyt toimintaamme Tampereen seudulle. Uusia yhteistyökouluja ja -päiväkoteja sieltä suunnalta on jo useita, joko toteutuneita opetuksia tai tulossa syksyn aikana vielä mukaan. Palaute on ollut erittäin hyvää ja kiinnostusta jatkoyhteistyöhön herännyt runsaasti. Jatkossa toimimme siis myös Tampereen seudulla ja sen lähiympäristössä vahvasti vaikuttaen. Koordinaatiosta ja opetuksesta Tampereella vastaa Laura Peltomäki.

Olemme nyt tuoreeltaan saaneet riveihimme lisäksi yhden uuden opettajan, Tiina Mäkisen. Koko henkilöstön yhteystiedot löytyvät täältä.

Yhdessä ilman rasismia -koulutukset ovat jatkuneet niin ikään syksyllä 2023. Iloksemme voimme ilmoittaa, että hanke edelleenkin jatkuu, sillä se on saanut jatkorahoituksen tuleville kolmelle vuodelle EU:n turvapaikka-, maahanmuutto-, ja kotouttamisrahastosta (AMIF). Koulutuksia koordinoi säätiön opettaja Satu Carlson ja hän toimii myös hankkeessa kouluttajana. Täältä voi lukea lisää Yhdessä ilman rasismia hankkeesta ja koulutuksen sisällöistä:  https://yhdessailmanrasismia.fi

Aurinkoa ja tsemppiä syksyyn!